Prawidłowa kolejność podłączania kabli rozruchowych:
Generalnie chodzi o to, by najpierw połączyć bieguny dodatnie, a ostatnią czynnością powinno być podłączenie zacisku czarnego przewodu do masy biorcy - taka kolejność ma teoretycznie zapobiegać przypadkowemu zwarciu przewodów, jednakże nie ma żadnego znaczenia, byle na końcu podłączyć masę. Odłączanie przewodów powinno następować w odwrotnej kolejności - podstawową zasadą jest odpięcie masy (czarnego przewodu) w pierwszej kolejności – kolejne nie mają znaczenia.
Zaleca się również podłączanie przewodów na zgaszonym silniku dawcy, bo jeśli w akumulatorze biorcy jest zwarcie, to przy włączonym silniku dawcy może dojść do uszkodzenia alternatora.
Samochód z rozładowanym akumulatorem uruchamia się normalnie, poprzez przekręcenie kluczyka lub wciśnięcie startera. Jeżeli pierwsza próba się nie powiedzie, dobrze jest podnieść obroty silnika w aucie dawcy i przez minutę lub dwie podładować zużyty akumulator biorcy. Po drugiej nieudanej próbie prawdopodobnie kolejne będą nieskuteczne – przyczyn awarii należy szukać poza akumulatorem.
Jeśli jednak nie posiadasz kabli rozruchowych lub ich użycie pozostało nieskuteczne, zadzwoń do UUJ Pomoc Drogowa 24H po nasz mobilny serwis - doświadczeni mechanicy niezwłocznie ruszą Ci z pomocą.
Jeśli jednak nie posiadasz kabli rozruchowych lub ich użycie pozostało nieskuteczne, zadzwoń do UUJ Pomoc Drogowa 24H po nasz mobilny serwis - doświadczeni mechanicy niezwłocznie ruszą Ci z pomocą.